Persoonlijke aankopen met bedrijfskaart



Volgens onderzoek in opdracht van CWT, het wereldwijde bedrijf voor reismanagement, geven vier op de tien zakenreizigers toe dat ze bedrijfskaarten gebruiken voor persoonlijke aankopen: 46% van de Amerikaanse en Europese reizigers en 38% van de reizigers in de regio Azië-Pacific.


"Travel managers moeten zich bezighouden met misbruik van bedrijfskaarten - en ook uitzoeken waarom reizigers zich niet aan de regels houden," zei Christophe Renard, Vice President van CWT Solutions Group, de consultancy-afdeling van Carlson Wagonlit Travel.


Hoewel bedrijfskaarten worden gebruikt om persoonlijke aankopen te doen, toont het onderzoek ook aan dat persoonlijke kaarten ook vaak worden gebruikt voor zakelijke reiskosten.


Wereldwijd gebruikt 49% van de zakenreizigers altijd hun persoonlijke creditcard voor zakenreizen. Reizigers uit de regio Azië-Pacific waren significant meer geneigd om dit te doen (55%) dan die in Noord- en Zuid-Amerika (48%) of Europa (44%).


"Het gebruik van persoonlijke creditcards voor zakelijke uitgaven betekent dat bedrijven het moeilijk vinden om hun uitgaven te traceren - en dat maakt het een stuk moeilijker om beleid af te dwingen," zei Renard. "Als bedrijven geen creditcards willen uitgeven aan alle werknemers - wat begrijpelijk is - zijn virtuele creditcards een nuttig compromis. Reizigers hoeven hun persoonlijke kaarten niet te gebruiken voor zakelijke uitgaven, en bedrijven weten precies hoe hun geld wordt uitgegeven. "



facebook-group-logo.png
Herentalsesteenweg 44
2275 Poederlee
BE 0806.062.377
Get social with us!
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • LinkedIn Clean Grey
Feedback, vragen?

 

+32 476 63 27 83
info@assistantclub.be

​​​

© 2019 On Target