3 tips voor virtuele assistenten die willen excelleren


In een recent rapport van Review42 staat dat 18% van de werknemers thuis werkt. Dit zijn cijfers van vóór de coronacrisis. Dat cijfer zal dus ongetwijfeld blijven groeien. Werkgevers hebben ingezien hoe belangrijk virtuele werknemers zijn voor het opschalen van hun bedrijf. Of je nu al van thuis uit werkt of overweegt om over te stappen, deze drie tips kunnen je op weg helpen naar succes:


1. Breid uw vaardighedenpakket uit Omdat de technologie razendsnel vooruitgaat, creëert het meer mogelijkheden voor werkgevers om virtuele assistenten in te huren. Hieronder volgen de drie belangrijkste vaardigheden waarnaar ze op zoek zijn: Administratieve vaardigheden met betrekking tot klantenservice, e-mail- en agendabeheer, gegevensinvoer, online onderzoek en projectbeheer. Technische vaardigheden zoals boekhouden, CRM-beheer, website-opzet of -ontwikkeling, webinar-opzet, social media-optimalisatie, SEO of technische ondersteuning en probleemoplossing. Creatieve vaardigheden zoals grafisch ontwerp, webdesign, videobewerking, creatief schrijven, bewerken en proeflezen.


2. Focus op tijdmanagement Als je al een tijdje vanuit huis werkt, is timemanagement misschien niet langer een probleem. Of als je in het begin extreem zelfdiscipline bent, heb je waarschijnlijk weinig moeite gehad met het creëren van een evenwicht tussen werk en privé. Sommigen van ons zijn echter niet zo gestructureerd. We hebben tijd nodig om in de stroom van dingen te komen. En sinds de pandemie toesloeg, maakt de mogelijkheid om kinderen in een oogwenk van school te krijgen - als ze überhaupt terug kunnen gaan - telewerkschema's nog ingewikkelder. Daarom is het essentieel om een ​​dagelijks schema te maken en u eraan te houden. Consistente routines zijn goed voor u en anderen thuis. Anders is het gemakkelijk om dingen "voor een korte tijd" uit te stellen om de hele dag voorbij te laten vliegen, omdat het ene ongestructureerde tijdvak zo in het volgende kan rollen.


3. Doe het stap voor stap Als u een nieuwe taak krijgt toegewezen of aan een nieuwe taak begint, documenteer dan elke stap in het proces. Goede werkgevers geven prioriteit aan gedetailleerde instructies die ze kunnen delen met hun virtuele personeel. En als u er niet bent, kan dit ook erg handig zijn voor iedereen die voor u invult. Hoewel het misschien niet iets is dat u onmiddellijk op uw gemak voelt, moet u uw manager op een gegeven moment laten weten dat u uw hele workflow hebt gedocumenteerd. Ze zullen uw initiatief en toewijding waarderen.