Kantoor

  • Wat doe jij rond de kerstdagen voor klanten en zakenrelaties?

    Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om persoonlijke kerstkaarten te sturen. Daarmee laat je zien dat je het contact met de ander waardeert. Ook biedt het een uitgesproken kans om je zakenrelatie verder te versterken. 

    Kerstkaarten met persoonlijke boodschap
    Veel mensen denken er niet bij na dat zakelijke relaties ook persoonlijke relaties kunnen zijn. Maar veel bedrijven hebben een persoonlijke band met hun klanten, leveranciers en andere zakelijke relaties. Je weet hoe het met de ander is, je praat wel eens over hobby’s of je hoort dat een gezinslid ziek is. Ongemerkt worden veel zakelijke relaties toch persoonlijker. Verras daarom je connecties met een zakelijke kerstkaart. Voeg eventueel een persoonlijke boodschap toe, zodat de ontvanger weet dat je echt aan hem of haar persoonlijk hebt gedacht. Dat zal jullie onderlinge band en dus ook de zaken alleen maar verder versterken.

    Waardering
    Je klanten krijgen waarschijnlijk veel kerstgroeten en -acties via hun e-mail. Wil jij je klanten het gevoel geven dat zij echt belangrijk voor je zijn? Stuur ze  dan een (zakelijke) kerstkaart. Bestel deze gemakkelijk online en laat deze via de post bezorgen. Veel klanten vinden dit een leuk gebaar en hebben het gevoel dat je echt aan ze hebt gedacht. Dat versterkt hun waardering voor je bedrijf of organisatie.

    Kans om je merk positief onder de aandacht te brengen
    Daarnaast bieden zakelijke kerstkaarten de ultieme kans om je merk nog eens positief onder de aandacht te brengen van je klanten en relaties. Houd er wel rekening mee dat mensen vlak voor de kerst overspoeld zijn met commerciële berichten en acties. Kies daarom voor zakelijke kerstkaarten zonder commerciële boodschap of bijbedoelingen. Houd de kaart en de boodschap oprecht en dicht bij de identiteit van jouw onderneming. Gebruik bijvoorbeeld een foto van het bedrijfspand, een teamfoto of voeg het logo toe. Of kies een neutralere kerstkaart met een leuke boodschap.

    Bron: Nezzo.nl